söndag 12 maj 2013

Planering vecka 20

Mindre än TRE veckor kvar till Stockholm Marathon och jag klämmer till med inte mindre än två lopp. I morgon springer jag Vårruset 10 km med ett gäng glada kollegor och på lördag blir det faktiskt Göteborgsvarvet. Jag hade ju bestämt mig för att inte springa något varv i år men när möjligheten dök upp kunde jag inte hålla mig. Båda loppen kommer springas som "sociala träningspass" utan något prestationskrav men visst är jag medveten om att det kanske kommer gå lite fortare än det brukar på träning. Tror inte att det är någon större fara för maran, jag har ju ett par veckor på mig att återhämta mig!

Så här ser planen ut:
Måndag: Löpning 10 km Vårruset
Tisdag: Vila
Onsdag: Löpning ett Penny-pass*
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Löpning 21 km Göteborgsvarvet
Söndag: Vila

Utöver detta: Styrka och rörlighet för att hålla igång ryggen. När det passar, då och då, i reklampauserna på TVn kanske :-)

*Vet ni inte vad ett Penny-pass är? Kolla här:



Spring tills du är hungrig, sen går du köper en bakelse! Love it! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar