torsdag 27 juni 2013

Stentufft hemmaträningspass!

Jag har ju haft SysterYster och mina två ystra syskonbarn på besök sedan i måndags så någon löpning har jag inte riktigt hunnit (orkat?) men igår innan middagen föreslog syster ett hemmapass som skulle få låren att brinna! Systerdotter E och Lillkillen hängde på efter bästa förmåga!

Vi gjorde "Bikinifit"-programmet från boken "Bodylicious" av Sofie Fahrman och Julia Fors. Jag har haft boken i min ägo ett bra tag men aldrig riktigt gett den en chans. Kostavsnittet verkar vettigt men träningsdelen har jag inte satt mig in i - det här programmet kommer jag dock att köra igen. Det var så sjukt jobbigt men riktigt kul. Det kändes som att vi fick med hela kroppen och till råga på allt upp pulsen en bra bit. För lite extra effekt körde vi hela programmet i tabataintervaller. Det innebär att man kör 20 sekunder och vilar 10 och upprepar detta åtta gånger. Programmet består av sex övningar vilket alltså innebär att vi körde 24 minuter effektiv tid, plus lite extra vila mellan varje övning. Det tog max en halvtimme hursomhelst - tidseffektivt, precis som jag gillar det!

Jag har hört både ris och ros om den här boken men jag är till största delen positiv (kan ju inte säga att jag har läst exakt varje ord). Titeln är fånig men om ni tar er förbi den har ni en snygg, tydlig och vettig träningsbok med bra kostråd. Don't judge the book by it's cover som man brukar säga.

Idag har jag träningsvärk lite här och där, en smärtsam påminnelse om att jag borde lägga ner i alla fall lite tid på styrketräning. Det ska jag verkligen försöka få in den här sommaren när jag har tid och energi. Om jag blir bikinifit eller inte återstår att se men jag och SysterYster tummade på att det här passet ska vi köra i alla fall en gång i veckan under sommaren!


Lille E gav upp och ville inte vara med på den traditionella fotbilden! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar