onsdag 7 augusti 2013

PT

Jag har ju flaggat för att jag idag skulle göra något för att komma ur min bekvämlighetszon. Nu är det gjort. 

Efter ett bedrövligt pass under semestern kände jag att antingen ger jag upp nu eller så gör jag något nytt. Så jag kontaktade Eva för att boka in ett personligt träningspass och idag var det alltså dags. Jag har träffat Eva tidigare på Friskis löppass så det var inte en helt ny bekantskap men ändå en helt ny grej. På ett sätt väldigt utlämnande - det går inte att fuska :-) - men samtidigt så himla lyxigt med direkt feedback på det man gör. 

Jag fick veta att jag gör en hel del rätt när jag springer i mitt "bekväma tempo" - mer än vad jag trodde faktiskt - men har en del att jobba på när jag springer snabbt. Jag tror att jag kommer ihåg det mesta - armarna, höfterna, knäna, lätta steg, lätta steg, lätta steg....

För säkerhetsskull har jag fått ett mail med alla detaljer. :-) 

I morgon ska jag nog försöka vila mina trötta ben men på fredag ska jag försöka få till ett pass för att förvalta mina nyförvärvade kunskaper. 

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar